Jest to scenariusz przedstawiający Sportową Sesję Naukową. Odbyła się w przeddzień otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie-9.02.2006r. w gimnazjum w Krzyżu Wlkp. Celem imprezy było przybliżenie tematyki igrzysk olimpijskich ,sportowa rywalizacja oraz kultura kibicowania. Różnorodność zadań do wykonania zmobilizowała do pracy prawie wszystkich ucznów z poszczególnych klas. Mogli zaprezentować swoje zdolności plastyczne, muzyczne,sportowe i wykazać się wiedzą na temat historii igrzysk. Każdy mógł znależć coś dla siebie. Wspólna rywalizacja zintegrowała całą społeczność uczniowską.
SCENARIUSZ SZKOLNEJ SPORTOWEJ SESJI NAUKOWEJ W GIMNAZJUM W KRZYŻU WLKP. POD HASŁEM „IGRZYSKA OLIMPIJSKIE” 9 lutego 2006r.
I. CEL: 1. Przybliżenie tematyki igrzysk olimpijskich. 2. Sportowa rywalizacja oraz kultura kibicowania.
II. MIEJSCE: Hala sportowo-widowiskowa
III. ZADANIA DO PRZYGOTAWANIA DLA KLAS: 1.Wytypowanie po trzy osoby do udziału w konkursie wiedzy olimpijskiej 2.Przygotowanie jednych igrzysk olimpijskich: a/Przedstawienie udziału Polaków w igrzyskach i ich osiągnięcia sportowe(medale). b/ Zaprezentowanie się całej klasy w kolorach barw narodowych kraju, w którym odbywały się igrzyska. c/ Wykonanie logo i maskotki igrzysk. d/ wykonanie playbecku piosenki w języku kraju, w którym odbywały się igrzyska. e/ Poziom wiedzy olimpijskiej. 3. Wytypowanie uczniów, którzy uzyskali wymagane minimum do wzięcia udziału w Mistrzostwach Szkoły w skoku wzwyż.
PROGRAM SPORTOWEJ SESJI NAUKOWEJ
I.Przedstawienie istoty i ceremoniału igrzysk olimpijskich( osoby prowadzące).
II.Konkurs wiedzy olimpijskiej( każda klasa odpowie na pięć pytań).
III.Zaprezentowanie przez poszczególne klasy krótkiej informacji o igrzyskach, o osiągnięciach Polaków, przedstawienie logo, maskotki oraz playbecku.
IV.Mistrzostwa Szkoły w konkurencji olimpijskiej w skoku wzwyż dziewcząt i chłopców.
V.Ogłoszenie końcowej klasyfikacji. Wręczenie pucharu Dyrektora Szkoły dla zwycięskiej klasy Sportowej Sesji Naukowej oraz dyplomów dla najlepszych zawodników w Mistrzostwach Szkoły w skoku wzwyż.
( II, III, IV punkt programu przeplatają się kolejno,jedna klasa się prezentuje, następnie pytanie z wiedzy olimpijskiej, krótka informacja, co dzieje się na skoku wzwyż i cykl się powtarza w celu urozmaicenia.Przy wejściu na salę została zorganizowana wystawa przedstawiająca aktualne osiągnięcia sportowe uczniów w postaci medali, dyplomów, pucharów).
opracowały: Dorota Bołądź Jolanta Małecka
|